18.

I dag fyller jag 18.

Mamma står i köket och bakar en tårta.
Mormor och morfar är här.
Min äldsta bror sitter vid datorn i sitt rum.
Den näst äldsta sitter i köket, precis som min äldsta syster.
Lillasyster, min minsta syster, sitter i sin barnstol vid köksbordet.
Min andra syster är i sitt rum och leker pippi långsturmp med sin kompis.
Min näst yngsta bror kollar på tv i vardagsrummet
Den yngsta brodern sover i sin säng.
Niklas är i köket och diskuterar med mormor och morfar om all snön.
Niklas som jag känt sen jag var 1.
Niklas. Nille.
Nille som alltid ska skratta och skoja med mig när jag är bakfull.
Nille som alltid kör mig över allt.
Nille som aldrig säger nej.
Nille som alltid gjort allt för oss barn.
Nille som sätter sin familj före allt annat.
Nille. Niklas.
Niklas som varit där för mig innan jag kunde gå på egna ben.

När jag gick och la mig i sängen i går så var jag 18. Vuxen.
Jag visste att jag skulle få fatta många mer beslut på egenhand nu.
Men jag trodde aldrig att jag skulle få fatta ett beslut så här stort redan nästa dag.

Jag trodde aldrig att ett enda sms kunde rubba hela vardagen.
Alla mina 18 år har jag vetat precis allting.
Fast jag egentligen aldrig vetat någonting.

Jag kan inte tänka klart. Jag kan inte känna varken glädje eller sorg. Jag kan inte känna.
Hur ska man kunna gråta över någon man inte känner? Hur ska man kunna vara glad över någon man aldrig träffat?

Under alla mina 18 år har jag aldrig vetat något.
Utom en sak.
Niklas. Nille. har varit där för mig innan jag kunde gå på egna ben.


Kommentarer
Postat av: HANNA.

fan.. den texten va ju skit bra maddu :o



ja ochfuck you gånger två, får jag har två hattar.

2010-02-28 @ 16:07:34
URL: http://medinhanna.blogg.se/
Postat av: NattiNatti

<3

2010-02-28 @ 16:23:10
URL: http://natalienorden.blogg.se/
Postat av: Linnea

älskling <3

2010-03-01 @ 20:12:46
Postat av: mann1hanna

bra kanske var fel ord... men fin :')

2010-03-03 @ 21:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0